invincez.blogspot.com

apesaje...janji jalan


yippie!!! P1 W1MAX finally here

Hari ni aku sje lepak2 dpn pc aku...aktiviti die cam bese la --> men game, donlod, browse lowyat.net dan forumnya. tgh2 bosan 2 tetibe bley lak terpk nk bukak p1nye site (http://www.p1.com.my). so..aku bukak je la. hmm..tgk coverage area la dulu. 2 bln lps aku periksa..kl, johor, selangor je yg de coverage. tu pn tak seme.

dlm dok tgk² tu aku taip la poskod umah aku..21300. takde...hmm, xpe2. ganu kn selalu lewat dapt mende² camni. aku zoom out...periksa kawasan bandar lak. eh²..ternampak lak bandar KT dalam zon hijau (zon hijau = in coverage). biar btol. lalu aku bawak icon wimax tu dan letak kat zon hijau tu. tada!!! jadi cam kat bawah. haha...hepi gile aku.


tak sangke lak ade. ntah bile derang pasang tatau la aku.

then, aku google "wimax kuala terengganu". dan result cariannya cam kat bawah.


aku klik kat beberapa link yg bley dipercayai. salah satunya --> http://www.tranungkite.net


sah!!! wimax dh sampai kuala terengganu. tapi....cuma kat kawasan bandar je. kawasan2 sekitar xde lg. bile la gaknye nk sampai kat umah aku eh? harap2 sblm akhir tahun ni la kot. klu umh aku dlm coverage...konfem register.

aku tertanya² gak. bile derang nk wat pelancaran rasmi wimax kat kt ni ha? klu 1 julai dah bley gune, bila nak lancar???

lagi satu. xde lak aku ternampak p1 wimax reseller kat mne2 area kt ni. aiihh..xde reseller cne nk jalan? takkan nk kne gi kolumpo kot.


update:

1. resellers


2. promotion venues and dates/timeline


3. promotions (my choice if subscribe)


netbook specification --> ACER Aspire One

jadi..dengan maklumat² tu, besok pagi aku mungkin keluar jalan² usha² booth P1 W1MAX ni.

0 comments: