invincez.blogspot.com

apesaje...janji jalan


Sarkozy??

I bet, many of you wandering why Sarkozy? What the hell is with him anyway? Well...if you insist to know..coz you can't sleep at night if you have no idea why it is Sarkozy, read the news below (Utusan; 24 Jun 2009).

Ramai dari kalangan korang mesti tertanya² kenapa dengan Sarkozy. Untuk itu, cuba korang baca petikan akhbar dibawah (Utusan; 24 Jun 2009)


What is your opinion?

Ape pandangan korang?


IMHO, Sarkozy is bullshitting. He doesn't have the right to say such thing. Not only to Islam..but other religion too. Well, if it is concerning his religion, go ahead. Do what ever you like. He's not a muslim, yet giving out such statement? What if there is this muslim leader state, attire of exposing body parts or too revealing is forbidden in his country. The reason? It is the same with Sarkozy's.."Such attire doesn't fit/suit/resamble the culture and lifestyle of ours". I bet...many western leaders and peoples will oppose it. But, I didn't see any from muslim regarding this matter. Can't you see that the situation is similar? What's wrong with we muslims practicing religion? Is it wrong to be a humble servant of God (Allah S.W.T)? Duh!!! :x

Pada pandangan aku la, Sarkozy ni sengal yg sebetulnye. Ape hak die nak haramkan pemakaian purdah? Die bukan beragama Islam...bukan pernah baca al-Quran pn. Tgk pn xpernah kot. Suke hati je nak haramkn. Cube kalau ade pemimpin Islam umumkan pengharaman pakaian dedah²..bukak sana sini? Sebabnye pun sama, bak kate Sarkozy, "Pakaian tersebut tidak menggambarkan ciri-ciri dan nilai hidup masyarakat di negara ini". Haa...mau Sarkozy ni naik minyak. Bukan setakat Sarkozy, aku rase seme org barat yang bukan Islam dan org Islam yg kononnye open minded akan bantah. Siap buat tunjuk perasaan lg. Die haramkan boleh pulak. Orang lain haramkan takle lak. Tak ke sengal dan selok tu?

Aku rse la...pulaukan dan boikot je Perancis ni. Abis cite. Bayang kalau seme berbilion umat Islam boikot, menangis air mata darah org² barat nih. Kalau la..sebab org² Islam pn ramai yg sengal. Tak bersatu padu...hal mu, hal mu...hal aku, hal aku. Kubur aku, kubur aku...kubur mu, kubur mu. Dua kali lima sengal selok. :x

Kite umat Islam ni sebenarnye lembut sangat. Sampai org pijak² pn bley wat dono lg. Nk berlembut pn xpe...yang penting, dalam lembut, mesti tegas. Kalau ikut prinsip aku...aku ngan mende² pn ok...xkesah sgt, tapi kalau org tu wat aku susah...suka hati die je. Mmg kena la. Sedap lemak berkrim lagi. Kaw² kena...

0 comments: